0

Listen Here:

learngermanvn, learn german vn, Basic 02, german phrases, german words



Transcript:

Pull

Ziehen

Push

Drücken

Ladies

Damen

Gentlemen

Herren

I

Ich

You (informal sing)

Du

You (formal sing)

Sie

You (informal pl)

Ihr

We

Wir

He

Er

She

Sie

It

Es

They

Sie

Good afternoon

Guten Tag

Good morning

Guten Morgen

Good evening

Guten Abend

Hi

Hallo

How are you doing?

Wie geht’s?

How are you getting along?

Wie geht es Ihnen?

It’s nice to meet you

Es freut mich, Sie kennen zu lernen

Good bye

Auf Wiedersehen

Good night

Gute Nact

See you later

Bis später

See you tomorrow

Bis morgen

Take care of yourself


This is my business card

Hier ist meine Visitenkarte

This is my telephone number

Hier ist meine Anschrift

This is my e-mail address

Hier ist meine E-Mail-Address

I would like to meet you in lobby!

Wollen wir uns in der Emfangshalle treffen!

Will you be free tomorrow?

Haben Sie morgen Zeit?

Post a Comment Blogger

 
Top